Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya

Emekliler Evi’nin Temeli Atıldı

Karabük Belediyesi tarafından

Karabük Belediyesi tarafından İnönü Caddesi Safran Sokak’ta sosyal sorumluluk projesi olarak hayata geçirilen “Emekliler Evi” projesinin temeli düzenlenen tören ile atıldı.

“Emekliler Evi” projesi tamamlandığında emeklilerin zamanlarını en verimli şekilde geçirebilecekleri dinlenme ve sohbet alanları yer alacaktır. Emeklilerin ruhsal ve sosyal gereksinimlerini sağlayacak donatıları bünyesinde barındıran merkez, emeklilerin buluşma noktası haline gelecektir. Emekliler buraya gelerek çaylarını içip, gazete ve kitaplarını okuyabileceklerdir.

Karabük Belediye Başkanı Rafet Vergili’nin katılımları ile gerçekleştirilen temel atma törenine Başkan Yardımcısı Fatma Danışman, MHP Karabük İl Başkanı Dr. Adem Kar, Emekliler Derneği Karabük Şube Başkanı Celal Bulut, meclis üyeleri, daire müdürleri, mahalle muhtarları ve vatandaşlar katıldılar.

Temel atma töreni öncesi bir konuşma yapan Karabük Belediye Başkanı Rafet Vergili; “Sayın İl Başkanım, İlçe Başkanlarım, değerli hemşerilerim hepinizi saygıyla selamlarım. Şu anda 9,5 yıllık hizmet süremizi tamamlamış bulunuyoruz. Bu sürede Karabük’ün hikayesini baştan yazmaya başladık. 1938’de temeli atıldıktan sonra 9,5 yıllık hizmet süremizin içerisinde hikayesi baştan yazılan bir Karabük. Meydanı, kütüphanesi olmayan, trafik problemi hat safhada olan bir Karabük. Hele şu battı çıktıyı yapmasaydık Karabük’te trafik tamamen kaos olacaktı. Bu durumun farkına varmayıp medyada kalem oynatan arkadaşlarımızın gelip buradan geçen araba sayısını saymaları gerekir.  Birde tren seferlerinin artmasıyla birlikte bugün ben bile Ankara caddesinden 10 dakikada geçebildim belediye binasına. Battı çıktı burada olmasaydı neler oldu bunu hep beraber düşünelim.

Mezbahayı yaptık, hal binasını yaptık, kömürcüler deposunu taşıdık, Türkiye’nin en güzel dolmuş duraklarını yaptık yine hemen yanına belediye binamızı yaptık. Yürüyen merdivenler ile asansörler ile mahallelerimize çıktık. Üst geçitler yaptık, mahalleleri birbirine bağladık biz bunları yaparken bir gün dahi para sıkıntısı çekmedik. Ben şuna inanıyorum biz Karabüklülerin 1 lira parasını heba etmedik. Karabüklülerde bizi hiçbir zaman yalnız bırakmadı, para sıkıntısı çektirmedi. hepinizden Allah razı olsun. Şimdi yine bakıyoruz önümüzdeki seçim sürecinde herkes bir şeyleri eleştirmeye başlayacak. “Meydan taş yığını” diyecek. Bu meydan taş yığını olmasaydı sen 50 bin kişiyle şehit cenazesi namazını kılamazdın. Burası milli park değil, burası meydan. Dünyanın hiçbir meydanında bir tane ağaç yoktur. Bu meydanın yapılmasıyla ilgili 12 tane profesör bize onay vermesiyle biz bu inşaata başladık. Tabi bir şeyleri eleştirmek kolay, herkes bir şeyler söyleyecek. Biz Karabük’e kalpten gelerek çalıştık. Hiçbir zaman şahsi menfaatlerimizi düşünmedik. Karabük Belediyesi’nin içerisine rüşveti, torpili hiçbir zaman sokmadık. Hiç kimseyi birbirinden ayırmadık. Sen Chp’lisin sen Ak Parti’lisin demedik.

Çevreyle ilgili çok büyük çalışmalara başladık. Tabi bu çalışmalar yeni başlayan çalışmalar değil. Bu çalışmaların hiçbiride benim görevim değil. Tamamı Çevre Şehircilik Müdürlüğü’nün görevi. Eğer kendilerinin gücü yetiyorsa Marzinc’i bir gün olsun kapatsalardı. Kendilerine defalarca Marzinc’i kapatın diye yazı yazdım.  Avrupa şartlarında bir fabrika olarak çalışsın diye Çevre Müdürlüğü’ne defalarca yazı yazdım, kendilerinin hakkında suç duyurusunda da bulundum. O tarihte yine görevli olan bakan yardımcısı arkadaşımızda Ankara’da görevliydi, bir gün dahi fabrikayı kapatamadılar. Ne zamanki belediye kendi imkanları ve yaptırımı ile kendi iç bünyesindeki olurlar ile Marzinc’i kapattı, o zaman Marzinc’e her istediğini yaptırdı. 500 bin ton cürufu Karabük2ün dışına taşıttırdık. Şu anda 50 trilyon liralık su arıtma tesisatı yapıyorlar. Her ay belediye meclisi üyelerinden bir Ak partili, bir Mhp’li ve belediye sekreteryası ile kurmuş olduğumuz komisyon Marzinc’i gidip denetliyor. Bu fabrikanın 200 metre yanında da şuanda arı yetişiyor.

Geldik demir çeliğe. Demir çelik ile olumlu görüşmelerimiz oldu. Çok iyi neticelere ulaşacağız, yıl sonuna kadar hava kirliliğini tamamen ortadan kaldırtacağız. Yine Karabük Köyü Mahallesi’ndeki cüruf sahalarına muazzam bir rehabilitasyon yapılacak. Dere kenarlarına cüruf dökme işi artık bitiyor. Demir yolu hattı döşenecek ve özel çukurlar yapılacak. Bundan sonra dökülen cürufu kimse görmeyecek. Bu saha biran evvel rehabilite edilip tamamen ağaçlandırılacak. Karabük Köyü üstünde zerre toz kalmayacak. Aynı şekilde üniversite ile bizim hizmet binalarımızın üstünde olan o dağlarda da aynı şekilde cürufların üstüne toprak çekilecek ve ağaçlandırılacak. Karabük ve işçilerimiz ile ilgili çok iyi noktalara geldik.  Öncelikle Yenişehir Sineması hızlı bir şekilde restore ettirilecek. Bunun sözünü Kamil bey verdi.  Mühendisler ve Memurlar Kulübü hızlı bir şekilde restore edilecek. Belki de Mühendisler Kulübü bir müze olarak kullanılacak. Kendisi bize söz verdi Karabük ile ve işçisi ile ilgili çalışmalarına da devam edecekler. Çok yakında bize proje sunumu ve açıklama yapacaklarını söylediler. Kendilerine de buradan teşekkür ediyorum.

Biz Karabük’ün hiçbir problemini göz ardı etmedik. Karabük için ne gerekiyorsa onu yapmaya çalıştık. Emeklilerimiz içinde şunu söyleyeyim şuanda emeklilerimiz ile ilgili yapılan Toki Konutları ile ilgili seçilen yer Soğuksu Mahallesi’nin ilerisindeki Soğan Tarlası dediğimiz bir alandı. Biz ısrar ettik “Burada emekli konutları olmaz” dedik. Ulaşım, yol, su ve istinat duvarları problem gelin bizimle müşterek çalışın biz Karabük’ün en güzel yerinden ev yeri tahsisinde bulunalım, burayı planlamamıza alalım ve sizin adınıza biz kamulaştıralım. 3 ay gibi süre içerisinde kamulaştırmalarımızı tamamladık. Şu anda da emekli konutları bitmek üzere.  Yine emeklilerimiz ile ilgili bütün camilerimize sıcak su taktırdık. Bunu da Durmuş Yalçın bey kardeşimiz kendilerine rica ettiğimiz zaman taktı ona da teşekkür ediyorum. Yine emeklilerimiz için ne yapabiliriz diye düşündük ve dedik ki çok güzel bir Emekliler Evi yapalım. Cuma Pazarı’na da yakın olsun istedik. Pazar alışverişinden gelen emeklilerimiz oturur. Yine boş vakitlerini geçirmek isteyen televizyonunu seyreder, gazetesini okur. Emekliler Evi için seçtiğimiz bu yer Karabük’ün en müstesna yerlerinden bir tanesi. Ulaşımı kolay, çarşıya yakın, Cuma Pazarı’na yakın olan bu yeri seçmek bizim için bir görevdi.  Bu bina 500 metrekare bir bina olacak. İsterseniz üst katını eğitim salonları olarak ta kullanabileceksiniz. Bu binanın temelini bugün atacağız, inşallah belediye başkanlığı seçimlerinden öncede açılışını yapacağız. Bu binanın toplam değeri 600 bin lira civarında olacak. Burada emeklilerimizin her türlü ihtiyacını karşılayabileceğiz. Bu binamız Emeklilerimize hayırlı uğurlu olsun. Burada emeği geçen tüm personelimize, müdürlerimize, belediye işçilerimize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Saygılar sunarım“dedi.